Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9000610542   L'alumnat asiàtic a l'escola catalana
2021-2022   Curs. Primària-Secundària
  
   23/2/2022 - 4/5/2022 (30 hores) de 17:30h a 19:30h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen
  
   Síncron
  
Tipus activitat   PL45 L'alumnat asiàtic a l'escola catalana
  
Inscripció   07/01/2022 - 18/01/2022
  
Descripció i   Metodologia:   En aquesta formació es presenten aspectes socioculturals de les cultures xinesa, índia i pakistanesa per entendre’n els patrons relacionals, ajudar a desenvolupar habilitats de comunicació intercultural i gestionar aspectes de diversitat, cada cop més presents en l'entorn escolar. S’hi combina l’exposició teòrica amb casos d’ús, contrast d'idees i
debat.
L’objectiu de la formació és impulsar eines de proximitat i empatia que estimulin entre
l'alumnat el desig d'aprendre i la generació d'ambients inclusius i favorables al reconeixement per tal d’empoderar el grup classe.
L’evolució i la transformació dels membres de les famílies migrades és rapida;s’observa que les diferències entre pares i mares migrants i els seus fills i filles que han crescut i s’han educat en un altre país són prou importants com perquè no s’obviïn. La migració és moviment i canvi, repte i avantatge en una situació de tensió constant, també als centres educatius.
  
Objectius   1. Conèixer determinats aspectes socioculturals de les cultures xinesa, índia i pakistanesa per entendre patrons relacionals i poder millorar el tracte amb l'alumnat i les seves famílies.
2. Apropar-se a la realitat dels nens i nenes que viuen entre dues cultures.
3. Proporcionar eines interculturals en general que permetin respondre a les necessitats d’un alumnat divers.
4. Presentar casos de bones pràctiques en àmbit educatiu a l’aula i amb famílies de context cultural asiàtic.
5. Conèixer aspectes concrets sobre el xinès, l’hindi i l’urdú comparant-los amb la llengua catalana per entendre les dificultats d'aprenentatge i incidir en aspectes que fan possible que aquest aprenentatge sigui més efectiu.
  
Continguts   1. Dades sobre les comunitats a Catalunya
2. El país d’origen: la seva terra i la seva gent
3. La família i l’organització al nucli familiar
4. Sortir a l’estranger i treballar
5. L’escola
6. La salut i l’imaginari mèdic
7. El conflicte a la família, a l’escola i a la societat
8. Comunicar: una petita classe de llengua: com descobrir l’altre i els seus processos d’aprenentatge i l’importància de la comunicació no verbal.
9. Festes, tradició i religió
10. Comunitat xinesa i associacionisme (escoles de llengües d’herència, espais de culte, etc.)
  
Formador/a   Begoña Ruiz de Infante
  
Avaluació   Els participants rebran un formulari per tal d'indicar la seva satisfacció en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.

Disseny i implementació a l'aula d'una proposta didàctica vinculada al curs per compartir amb la resta de companys mitjançant una presentació, maqueta, exposició amb Power Point, etc. Cada persona assistent tindrà entre 7 i 10 minuts per fer la seva presentació. Entre les persones assistents s'han de cobrir totes les assignatures del currículum escolar.
El 50 % del grup abordarà la cultura xinesa i l’altre 50 %, la cultura pakistanesa o
índia. A aquesta tasca es dedicaran les últimes tres sessions, màxim un total de 6
hores.
Es podrà demanar autorització al professorat assistent per penjar al lloc web Odissea
els millors treballs amb la finalitat de mostrar la interseccionalitat de la interculturalitat i d’afavorir les bones pràctiques.
  
Requisits de  certificació   Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
  
Persones  destinatàries   Professorat de primària i secundària.
  
E-mail   origen@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   23/02/2022   1730   1930 
 Sessió 2   dimecres   02/03/2022   1730   1930 
 Sessió 3   dimecres   09/03/2022   1730   1930 
 Sessió 4   dimecres   16/03/2022   1730   1930 
 Sessió 5   dimecres   23/03/2022   1730   1930 
 Sessió 6   dimecres   30/03/2022   1730   1930 
 Sessió 7   dimecres   06/04/2022   1730   1930 
 Sessió 8   dimecres   20/04/2022   1730   1930 
 Sessió 9   dimecres   27/04/2022   1730   1930 
 Sessió 10   dimecres   04/05/2022   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent